office@sameday.ro / 021 - 637.06.60
0730.240.245 / 0731.440.450
SAMEDAY IN PRESA
Cum si de ce sa-ti faci firma de curierat

In conditiile in care aproape orice companie, chiar si cele foarte mici, apeleaza la serviciile curierilor, Infiintarea unor firme cu un asemenea profil constituie o afacere destul de buna. Teoretic, poti pune pe picioare o astfel de societate cu 30.000 de Euro. Concurenta este Insa destul de stransa, asa ca, pentru a avea sanse mai mari de supravietuire pe piata, unii specialisti din domeniu recomanda Inceperea afacerii cu un capital de pornire de 250.000 de Euro.

Sefii companiilor de curierat apreciaza ca asemenea servicii vor avea parte de o cerere crescatoare cat timp economia se dezvolta. "De serviciile de curierat beneficiaza toate companiile, indiferent de sectorul In care activeaza. Cresterea concurentei In domeniu duce la Imbunatatirea serviciilor, iar atata vreme cat serviciile oferite sunt de calitate superioara, orice investitie este foarte profitabila", sustine Adriana Bantu, PR manager al firmei de curierat Pegasus.

O afacere de succes poti avea daca alegi sa faci curierat de nisa, de exemplu specializat pe livrari de aparate mici, sau coletarie In provincie. Octavian Badescu, secretarul general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, este de parere ca acestea sunt variante sigure pentru reusita. "Va merge foarte bine curieratul rapid In provinicie, pe care nu s-au concentrat deocamdata foarte multi, pentru ca a fost loc pentru evolutii generale. Dar acum locul se Ingusteaza din ce In ce mai tare, iar operatorii trebuie sa se specializeze pe ceva", spune Octavian Badescu.

De cati bani ai nevoie?
Totul depinde, evident, de ce anume vrei sa faci si de ce resurse ai la dispozitie. Teoretic, se poate Incepe de 30.000 de Euro, poate mai mult. Daca se ia In calcul si rezerva de capital pentru dezvoltare, investitia necesara este de cateva milioane de Euro. "Bugetul de pornire reprezinta Increderea pe care o are antreprenorul privind piata de curierat, abilitatile sale, precum si produsele pe care intentioneaza sa le furnizeze. In momentul de fata, tinand cont de concurenta si cerintele pietei, nu este recomandata o investitie In domeniu daca nu se dispune de minimum 250.000 Euro, capital de pornire", spune Adriana Bantu.

Atentie la recrutarea personalului
Banii nu sunt Insa garantia pentru reusita. "Am vazut si companii care au investit 500.000 de Euro si dupa cativa ani au dat faliment. Consider ca nu conteaza neaparat valoarea investitiei. Secretul sta In know-how. Desigur, este foarte importanta si conjuctura. si Inca un lucru: trebuie sa stii sa faci planuri pe termen lung, calcule, sa vezi cum vrei sa evoluezi, sa gandesti In timp", spune Octavian Badescu. Cele mai mari probleme, apreciaza si Adriana Bantu, le reprezinta, ca pentru orice firma nou Infiintata, "concurenta, castigarea clientilor, experienta In domeniu, recrutarea si loializarea celor mai buni oameni". In privinta firmelor de curierat, subliniaza reprezentantul firmei Pegasus, foarte importante sunt reteaua de distributie, mijloacele de transport si angajatii capabili sa faca fata Intr-un domeniu In care contactul cu clientii este permanent.

Pasii birocratici
Pe langa documentele necesare obtinerii personalitatii juridice, firmele de curierat nou Infiintate trebuie sa obtina licenta pentru furnizarea acestor servicii sau o notificare, avizate de Autoritatea Nationala de Reglementare In Comunicatii. Urmatorii pasi sunt procurarea mijloacelor de transport si recrutarea personalului. "O companie profesionista de curierat trebuie sa dispuna de o flota puternica, un personal bine instruit si un sistem de coumunicare curier-customer service-client dezvoltat", precizeaza Adriana Bantu.