office@sameday.ro / 021 - 637.06.60
0730.240.245 / 0731.440.450
SAMEDAY IN PRESA
Piata de curierat se conecteaza la cotatia titeiului

Compania a inceput sa-si notifice clientii, insa mecanismul de ajustare a tarifelor va fi diferit, a explicat secretarul general al Asociatiei, Octavian Badescu. La Pegassus, valoarea expedierilor va creste cu un procent pentru fiecare 0,1 lei scumpire la litrul de carburant, peste nivelul de 3,7 lei pe litru.

Reprezentantii firmelor de curierat sustin ca nu aveau decat doua alternative pentru a contracara scumpirea caburantilor. In curierat, costurile cu transportul reprezinta pana la o treime din total, spune Badescu.

“Din cauza scumpirii carburantilor, marja de profitabilitate a Curiero tinde spre zero”, spune Bogdan Carcu. Alternativa la indexul de carburanti ar fi fost o scumpire succesiva a tarifelor pentru serviciile prestate.

Masura ar fi creat insa confuzie in randul clientilor, asa incat, cei mai multi dintre membrii asociatiei inclina spre solutia indexului pentru carburanti. Octavian Badescu crede ca nu este nevoie de avizul Consiliului Concurentei atata timp cat membrii asociatiei au dreptul sa-si stabileasca propria metodologie de stabilire a mecanismului de ajustare.

Masura nu este agreata insa de alte companii ale caror costuri sunt puternic influentate de scumpirea carburantilor, ca efect al cresterii cotatiei titeiului pe pietele externe. Reprezentantii Gebrüder Weiss (GW), cea mai mare firma privata din Austria in domeniul logisticii si transporturilor, companie prezenta si pe plan local, afirma ca sunt ingrijorati de cresterea preturilor la carburanti, in conditiile in care acestea s-au marit din octombrie 2007 pana in prezent cu circa 30%.

Potrivit lui Viorel Leca, directorul general al firmei GW Romania, companiile de transport sunt nevoite, in aceste conditii, sa mentina preturile la un nivel acceptabil pentru clienti, deoarece acestia si-au facut deja planuri de business.

“Suntem ingrijorati de cresterea preturilor la carburanti, care au urcat din octombrie 2007 si pana in acest moment cu 30%. In acelasi timp, suntem presati de clienti sa ramanem la aceleasi costuri”, a mai spus Leca.

Si oficialii distribuitorului de bunuri de larg consum Lekkerland Romania, filiala locala a grupului german Lekkerland AG&Co. KG, afirma ca s-au marit costurile legate de transport cu circa 10% in ultima perioada, pe fondul scumpirii carburantilor, ceea ce a determinat conducerea firmei sa ia decizia de a-si extinde reteaua la nivel national. Marian Parvu, director general al ArcelorMittal Construction, nu este de acord cu ideea unui index pentru carburanti, desi admite ca scumpirea titeiului influenteaza activitatea companiei pe care o conduce.

“Nu mi se pare o idee buna un index care are ca scop cresterea preturilor. Suntem intr-o economie de piata, iar preturile sunt stabilite de cerere si oferta. A crea un index care sa duca la cresterea preturilor de catre o asociatie ar trebui sa dea de gandit Consiliului Concurentei”, a declarat pentru Business Standard Marian Parvu.

Directorul general al ArcelorMittal Construction a spus ca, din cauza scumpirii carburantilor, compania aduce materie prima de import pe calea ferata, insa masura nu poate fi aplicata pentru toate materiile prime sau produsele livrate, astfel ca ArcelorMittal Construction ajusteaza periodic pretul materialelor produse si livrate.