office@sameday.ro / 021 - 637.06.60
0730.240.245 / 0731.440.450
SAMEDAY IN PRESA
Octavian Badescu, fostul manager al Alo Curier, incearca nisa „livrarilor in aceeasi zi“
[18.11.2010]

Asocierea cu persoane specializate in anumite domenii, finantarea din fonduri proprii si subcontractarea activitatilor pentru minimizarea costurilor fixe au fost "ingredientele" folosite de Octavian Badescu, 35 de ani, fostul manager si actionar minoritar al companiei Alo Curier in 2006, in dezvoltarea mai multor businessuri (curierat cu livrare in aceeasi zi, marketing direct, magazine online), ce vor aduce anul acesta incasari de doua milioane de euro si marje de profit de aproape 10%.

"In 2001 am avut prima tangenta cu curieratul, cand m-am angajat ca agent de vanzari la firma de curierat Romexpress Courier. Ulterior am ajuns director de vanzari la Alo Curier si in 2003 director general pana in 2006, cand devenisem si asociat minoritar cu un pachet de 25%", isi aduce aminte Badescu, care ocupa in prezent si pozitia de vicepresedinte al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania.

In 2006, el iesea din actionariatul Alo Curier, pentru ca viziunea actionarului majoritar nu mai coincidea cu viziunea lui de dezvoltare a businessului, iar in 2007 infiinta propria firma de curierat, Delivery Solutions, care a ajuns la afaceri de 660.000 euro anul trecut.
Badescu si-a dezvoltat businessul in curierat cu 50.000 de euro obtinuti din vanzarea a doua garsoniere si din banii proveniti din vanzarea pachetului de 25% la Alo Curier. Brandurile pe care le-a lansat pe piata sunt Sameday Courier (servicii de livrare in aceeasi zi) si Field Expert (marketing direct).
"Majoritatea clientilor cu care lucram sunt companii. Livram colete in regim "same day" pentru Ambasada SUA, Medicover, Publicis, Unicredit, City Bank, Banca Transilvania si altii", a spus el, adaugand ca in medie sunt livrate 100.000 de colete pe an.

Piata romaneasca de curierat este evaluata la 200-220 de milioane de euro, din care doar 1% reprezinta segmentul de curierat cu livrari in aceeasi zi, potrivit lui Badescu. Printre jucatorii mari care activeaza in curierat se numara TNT, Fan Courier, DPD si altii.
Badescu spune ca el a vrut sa aiba o companie de curierat pozitionata pe livrarile urgente, segment pe care nu este prezent nici operatorul de stat Posta Romana (care nu a trimis un raspuns la solicitarea ZF cu privire la lipsa serviciilor de livrari urgente).

Pretul pentru livrarea unui colet in Capitala in aceeasi zi este de doua -trei ori mai mare fata de cel pentru livrarea in mai multe zile.
"Lucram cu multi subcontractori pentru livrarea urgenta a coletelor. Nu avem masini sau scutere proprii, ci doar biciclete. O afacere in curierat reuseste daca are costuri fixe minime."
Badescu spune ca planuieste sa dezvolte acest business si apoi sa il vanda si ca nu este interesat sa il lase mostenire copiilor.
Antreprenorul mai controleaza si alte businessuri, alaturi de mai multi parteneri de afaceri. El detine actiuni si la compania Retailplus Eastern Europe, ce activeaza pe piata de retail audit si care a rulat anul trecut afaceri de 674.000 de euro si un profit de 83.000 de euro.