office@sameday.ro / 021 - 637.06.60
0730.240.245 / 0731.440.450
SAMEDAY IN PRESA
Piata serviciilor de curierat rapid promite cresteri in 2011
[1.10.2010]

Revenirea la volumul de activitati si cifra de afaceri de dinainte de criza se poate produce abia in 2012

Din cauza crizei, piata serviciilor de curierat din Romania a scazut de la 250 de milioane de euro, cat valora in 2007 si 2008, la doar 200 de milioane in 2009. Cifra se va mentine si in acest an, iar pentru 2011 exista premise de crestere.

Transporturile si pia­ta serviciilor de curierat rapid reprezinta un instrument relevant de masurare a performantelor economice ale unei tari. „De regula, daca produsul intern brut al unei tari creste cu 1%, valoarea pietei de curierat din respectiva tara creste cu 5%”, sustine Octa­vian Badescu, Secretar Ge­ne­ral al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania si di­rector general al Sameday Courier. „La fel se intampla si in cazul economiilor in sca­dere, iar in cazul Romaniei declinul economic inregistrat din cauza crizei se reflecta si in scaderea valorii pietei de cu­rierat. De indata ce eco­nomia se va redresa, operatorii de pe aceasta piata vor fi prin­tre primii care vor simti revi­rimentul”, a mai spus Badescu.


Inca un an dificil

„Asa cum nu a existat un debut clar al crizei, cu siguranta nu vom avea de-a face cu un termen exact de fina­lizare a ei”, declara Adrian Mihai, unul dintre cei trei ac­tionari ai FAN Courier, companie care detine pozitia do­minanta pe piata din Roma­nia. „Procesul prin care trecem este unul de lunga du­rata, care nu implica ne­aparat numai lucruri negati­ve, lipsuri si greutati, ci, din contra, o schimbare de mentalitate, o adaptare la nevoile reale ale clientilor si o se­lectie naturala a companiilor pe criterii de performanta. Cu siguranta nimic nu va mai fi ca inainte, nu vom mai avea parte de cres­teri ar­tificiale pe piata si pro­fi­turi exorbitante, ci ne vom per­mite sa construim business de calitate, in con­ditii de­­cente”, a adaugat Adrian Mihai.

In cifre, se poate spune ca daca in anul 2009 piata servi­ciilor de curierat din Roma­nia a scazut cu circa 25%, pana in jurul valorii de 200 de mili­oane de euro, 2010 se va in­cheia la acelasi nivel. Exista si prognoze optimiste, care indi­ca o crestere de 10% a valorii pietei pana la finele anului, insa pentru majoritatea ope­ratorilor 2010 va reprezenta un an in care cifrele de afaceri stagneaza.

„Sunt convins ca situatia in piata de curierat se va im­bunatati in urmatoarele sase luni, dar numai pentru cei care vor reusi sa tina costurile sub control”, a declarat pentru SFin Florin Lungu, Gene­ral Manager Mailman Curier Rapid. Alaturi de nevoia gestionarii eficiente a costurilor, oficialul companiei a identificat principalele efecte gene­ra­te de criza economico-fi­nan­cia­ra pe piata de curierat ra­pid, respectiv scaderea numa­rului de expedieri, intrarea in insolventa a unor companii si ingreunarea incasarii factu­ri­lor. „Cea mai mare problema cu care ne confruntam este blocajul financiar cauzat de intarzierea platilor pentru ser­viciile de curierat. Foarte multe firme au intrat in in­solventa sau cer prelungirea termenelor de plata”, confirma Adrian Mihai de la FAN Courier.

Din cauza crizei, insolven­te s-au inregistrat si pe piata de curierat, de unde au dis­pa­rut subit operatori precum Cu­riero, Roexpres si RoCou­rier. Anul trecut a marcat insa cateva achizitii importante pe piata, realizate de catre mari operatori internationali cum ar fi DHL (care a cumparat Car­gus), UPS (care a preluat Trans Courier) si DPD (care a cumparat Pegasus).